Faq

E-Mail (3)

E-Mail instellingen:

Mailserver:  Voor zowel de inkomende (POP) als ook de uitgaande (SMTP) mail.uwdomeinnaam.extensie
 Extra instellingen: De uitgaande poort moet ingesteld worden op 1025 of 587

Inlognaam    : Uw volledige e-mailadres
 Instellen in uw e-mailprogramma: Voor deze server is verificatie vereist. Géén SSL !

Korte handleiding voor outlook: Mail instellingen

Welke gegevens moet ik gebruiken voor het instellen van mijn e-mailprogramma?

Op deze pagina staat een overzicht van de verschillende instellingen die je kunt doen in je e-mailprogramma om e-mail te versturen.




Aanbevolen instellingen

De gegevens die worden aanbevolen. Kies bij twijfel over het servertype voor POP.
Gebruikersnaam
account@jouwdomeinnaam.extensie
Wachtwoord
Het bijbehorende wachtwoord
Servertype
POP
Inkomende server
Mail.jouwdomeinnaam.extensie
SSL ingeschakeld
Nee
Poort
110
Uitgaande server
Mail.jouwdomeinnaam.extensie
SSL ingeschakeld
Nee
Poort
1025 (alternatief 587)
Authenticatie
Ja

 

Problemen met malings

Het kan voorkomen dat het verzenden van malings problemen oplevert. De server kan op dit moment batches van ca. 100 berichten aan. Dat betekent dus dat bij grotere aantallen de mailing in delen gesplitst moet worden.
Een nare bijkomstigheid is dat vaak e-mailadressen van ontvangers niet correct zijn ingevoerd of dat ontvangers een nieuw adres hebben waardoor mail in de uitgaande post blijft staan van de mailserver (voor enkele dagen)

Een mooi alternatief zijn de veelal gratis Mailingproviders. Hierbij kun je denken aan LaPosta.nl of Mailchimp 

Email foutmeldingen: Mail delivery failed: returning message to sender

Als email verstuurd wordt kan het zijn dat deze terug komt met een melding. Meestal betekent dit dat het e-mailadres niet bestaat of dat een mailbox vol zit. Hieronder behandelen we er enkele. In de mail die u krijgt wordt meestal het e-mailadres genoemd met daaronder de technische reden.

Unrouteable address
Dit betekent meestal dat u mail heeft gestuurd aan een domein dat (nog) niet bestaat of dat er ongeldige tekens inzitten. Bijvoorbeeld iets sturen aan info@testnaam(zonder .nl erachter) levert deze fout op.

retry timeout exceeded
Er is een bepaalde periode geprobeerd de mail af te leveren maar het is uiteindelijk niet gelukt. Meestal bestaat het mailadres wel. De grootste boosdoener is dat de mailbox vol is of dat een mailserver geen rechten heeft om in die mailbox te schrijven. Nieuwe mail wordt dan gewoon geweigerd uiteindelijk.

All relevant MX records point to non-existent hosts
Het domein waar u mail aan stuurt heeft geen geldige mailservers in zijn DNS staan. Hier kunt u verder niets aan doen(behalve als u het domein beheert natuurlijk).

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<email@adres.nl>  host mail.adres.nl [xxx.xx.x.xx]: 550 5.1.0 Recipient rejected.
Het domein heeft een geldige mailserver maar het emailadres zelf wordt geweigerd. Meestal om het mailadres zelf niet bestaat.

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<email@adres.nl>: 554 No relaying allowed – psmtp
host boox.nl.s200a1.psmtp.com [207.126.147.10]: 554 No relaying allowed – psmtp
Dit betekent waarschijnlijk dat de mailserver die opgegeven is bij het domein geen mail wil aannemen voor dat domein. Maw; de mailserver kent het domein waarschijnlijk niet eens en zegt die mail is niet voor mij en doorsturen doe ik het niet.

SMTP error from remote mail server after RCPT TO 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table
het mailadres dat is opgegeven bestaat eenvoudigweg niet, wellicht een tikfout in het mailadres of zo.

Retry time not reached for any host after a long failure period
Dit kan een hoop redenen hebben. Een kan bijvoorbeeld zijn dat de ontvanger alle mail laat doorsturen en dat er daar een limiet op het aantal te versturen mails per dag zit en dat die limiet bereikt is. Maar nogmaals, er kunnen vele redenen zijn.

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:XXX: host XXX [1.1.1.1]: 550 5.1.1 <XXX> unknown recipient rejected
Het emailadres waar de mail aan gestuurd is bestaat niet en wordt daarom geweigerd.

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<XXX>: host XXX [1.1.1.1]: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable
Het emailadres waar de mail aan gestuurd is bestaat niet en wordt daarom geweigerd.

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<XXX>: host XXX [1.1.1.1]: 550 5.1.1 Recipient address rejected: User Unknown
Het e-mailadres waar de mail aan gestuurd is bestaat niet en wordt daarom geweigerd.

View category→

MYSQL (1)

Wat is het juiste adres voor de MYSQL server

MYSQL Server: 

De databaseserver is localhost 

 

View category→

Domeinnaam verhuizen (2)

Wat is een autorisatiecode?

Een autorisatiecode is een reeks letters en/of cijfers die nodig is voor het verhuizen van bepaalde domeinnamen. Dit is ingesteld om te voorkomen dat domeinnamen zonder toestemming worden verhuisd. Deze autorisatiecode is op te vragen bij de oude provider van je domeinnaam. Je dient de autorisatiecode te verschaffen aan de nieuwe provider, zodat zij de verhuizing succesvol in gang kunnen zetten.

Is een hostingpakket verplicht bij een domeinnaamregistratie?

Je kan een domeinnaam aanvragen, waarbij het niet verplicht is om een hostingpakket bij ons af te nemen.Je kan de domeinnaam bij ons gratis doorverwijzen naar een andere pagina en je kan al je e-mail die wordt gestuurd naar je domeinnaam doorsturen naar een ander e-mail adres!

View category→

Webstatistieken (1)

Webstatistieken

Altijd al benieuwd geweest hoeveel bezoekers op je website komen, hoe ze je vinden en waar ze vandaan komen? Een externe bezoekersteller is leuk, maar vertelt meestal weinig.Elke website welke gehost wordt door RS-InternetServices beschikt over gedetailleerde bezoekers informatie.

Deze kun je opvragen via http://domeinnaam.extensie/stats. 

Statistieken moeten wel geactiveerd worden in het controlepaneel

View category→